In a hurry...

Nu är det mycket som varit på gång, flytt, födelsedagskalas och städning, städning, städning. Tvillingarna hade kalas nyligen och det var ett riktigt ståhej. Men den som köpte dem varsin extremt högljudd gräsklippare i plast vill jag bara förbanna. Som tur är de nu efter flytten "kvarglömda" i trappuppgången hos den där jobbiga grannens ungar. Jag skrattar mitt grymma skratt hela resan neråt över jordklotet. HAhaha. Grannfrun var verkligen extremt jobbig och den jag kommer att sakna minst, jämt skulle det lånas mjöl, socker, ett ägg (inte konstigt att hennes barn var så feta, så mycket som hon bakade.) och jämt gick hon in med skor som gjorde svarta märken i mitt fina golv. Jag gillar verkligen inte den seden, att ta av skorna som i Sverige är faktiskt att föredra.

Tillbaka till kalaset, vi köpte en stor tårta som luktade pyton, men den såg iallafall fin ut och smakade gott enligt de som vågade smaka. Den yngste blev väldigt ledsen över att inte få några paket och alla undrade varför vi inte hade köpt några till honom, men varför skulle vi? Mitt motto är inte att skämma bort mina barn.

Vad gäller städningen så tyckte alla att vi skulle anställa någon immigrant för att göra jobbet typ gratis, men jag kan verkligen inte stödja det tänkandet, så nu är mina händer sönderskrubbade på grund av min politiska ståndpunkt. Men samtidigt, bättre att det är jag eller någon som vi underbetalt. Fatta hur skitigt ett badrum kan bli när man har badkar egentligen. Hur ofta städar du själv bakom ditt eget? Uuh!

Flytten gick faktiskt över all förväntan, vi hade ju inte några direkta möbler med oss, utan mest kläder och dukar, handdukar, lakan och massvis av småsaker. Jag förbannar mig själv varje dag att jag äger så mycket som jag gör ändå. Behöver jag verkligen alla kläder, alla småsaker, alla ungarnas leksaker, allt onödigt egentligen? Känner du också ibland att du bär omkring på för mycket bagage?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0