Landing, finally!

Efter några dagar på marken förvånas jag återigen över ett lands affärer och stormarknader, eller kanske avsaknaden av stormarknader. Det känns lite jobbigt att jämt gå till tio ställen för att få ihop ingredienser till en middag, det är sjukt vad jag kan sakna ett överfullt MAXI, eller bara ett enkelt Willys. Fast å andra sidan vet jag med säkerhet att köttet är färskt här, trots värmen.

Vi har lyckats testa vårt fina "säkerhetssystem" idag. Det skyddar mot fotbollar av plast! Tvillingarna var ute och spelade på gården när det helt plötsligt blev ett ruskigt liv, så nu har jag fått leta upp även ett elfte ställe att handla, ett ställe där de säljer platsbollar. Skönt att veta att det är någon fart i de där flaskorna iallafall.

Max har haft miljarder med saker att göra på sista tiden. Hade jag inte haft ungarna hade jag blivit något galen, men det känns lite tråkigt när man druckit te i en timme (på låtsas) och sedan ska försöka stå upp igen, fy vad jag blivit stel i kroppen på senaste tiden! Rena rama pensionären, nästa flygtur får jag nog ha bruna korviga stödstrumpor på benen, jag riktigt ryser. Men å andra sidan så har nog en pensionär inte koll på vad alla små nickande fjantsöta plastdjur heter, där är jag rena ungdomen. En konversation med någon vuxen emellanåt hade däremot inte varit fel, jag måste bättre på min spanska och ta tag i min umgängeskrets, hola amigos, eller något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0