Trying to recall...

Jag försöker minnas när jag senast hade en ledig dag. Idag tar jag det visserligen relativt lungt, har enbart barnen att se efter och ett evenemang ikväll. Mitt minne har börjat svika mig, glömmer alltid namnet på alla tillställningar, hur gärna jag än vill vara insatt och bryr mig om vad pengarna går till. Ikväll gäller det någon sjukdom och jag måste ha en svart klänning på mig. Varför ska man ta ut sorgen i förskott? Är det inte lite makabert?

Igår lagade jag en sjutusan till middag, levande ljus och hela baletten. Max kom hem i tid dessutom, bygget han var på denna gången håller tidsschemat, kan ni förstå vad spektakulärt det är i vår värld? Men förstå att det är mycket knepigare att laga till en fin middag här än vad det är hemma. Det är jättesvårt att köpa ett kilo oxfilé, för ingen vet hur mycket ett kilo är, eller förstår när jag förklarar. Hur svårt är det att byta måttsystem, inte särskilt anser jag, för SI-systemet är sjukt mycket smidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0